Saturday, October 17, 2009

"Hutang BUDI Dibawa mati..;p"

Assalamualaikum semua...==))



selamat bercuti kat semua budak2 ukm..maklum la...cuti utk study week da start and terasa semakin sunyi plak ukm ni...sbb semakin ramai student blk rumah... konon nya nk study kat umah la...heheheh. terasa jeles pon da ... sbb x dapat blk..;p..sebenarnya.... us nak cite satu kisah...emm bole dikatakan cite kelakar la...hahahah..first time terjadi dlm hidup us..hahah.... korang nak tau x???.tapikan...malu pon ada juga.... hakhak..;p..ok ok... us cite ni..pada suatu hari.... hehehehe... maklum la... semakin ramai student blk kg so bermaharajalela la... MONYET2 kat cni,...emm... biasa la... ukm kan dok kat dlm utan n atas bukit.... terutamanya kat kolej pendeta zaba.... heheheheh. monyet2 ni bukan main suka lagi masuk blok pelajar pompuan...gatalkan..mesti monyet jantan ni... hkahkah..maklum la... blk us kan single... and betoi2 stategik la.... heheh..


pada suatu ptg... kisah lawak terjadi...enta dr hutan mana monyet jantan ni keluar maklum la abis hutan da jadi bangunan... and korang paham2 la.... heheheh..kadang sampai masuk ke dlm blk student..... mencari makanan..emm... may be... monyet tu kelaparan....yg lawaknya... da pandai masuk x tau plak jln keluar... so terpaksa la...tuan punya blk yg keluar...hahahahah

tp yg lebih teruk nya... monyet2 kat cni da mula tunjuk taring...sgt2 garang...and pantang tgk student bawa makanan...bila da nampak mula la datang menyerang... heheheheh..kali pertama us dikejar monyet.. hakhkakha... malu and kelakar jer...bayangkan dikejar sekumpulan monyet... hehehehe..pasti menakutkan.. and pertama kali lari pecut mengalahkan pelari pecut dunia and boleh dikatakan pecah rekod dunia la..lari pecut naik bukit lagi tu....terkejut semua otot2kan... huhuhuh..apa pon.. selamat la tak digigit monyet2 tu..hehehehehhe....emmm... hati2 utk semua student pompuan ukm k...

emm... sebenarnya....da satu kisah yg sebenarnya us nak cite kat korang....and pastinya tentang haiwan juga la....kisah ni membuatkan us berhutang budi kat haiwan ni...mesti korang rasa plik kan..macam mn us terhutang budi kat haiwan,... hehhehe..emm... may be sbb ni juga la us x suka dera and bela haiwan..enta la... terasa kecian kurung haiwan... mcm manusia juga la...mestilah nak kan kebebasan kan..begitu juga haiwan,.;p


nak tau us terhutang budi nyawa kat binatang apa....???.emm .... jawapanya burung cak rumah..korang taukan.... ala burung yg selalu bt sarang kat rumah2 kg tu...heheheheh.. sebenarnya....pd satu ptg... masa tu..us tgh rehat2 and hampir terlelap kat rumah...and kemudiannya... us dikejutkan oleh kicauan burung2 ni...sekumpulan burung berbunyi2 dgn kuatnya,..kali pertama dlm hati us terasa plik and tertanya2...korang bayangkan la burung cak slalunya liar kan...tp pada ptg tu burung tu berkicau2 dgn nyaring skali and beberapa ekor burung cak ni terbang ke arah us... hampir sgt dgn us.. sambil berbunyi tidak henti2...emm... sekiranya..burung ni pandai berkata2...pastinya ia ingin katakan sesuatukan....;p

so... us pon mengikut naluri sebagai manusia yg mungkin...ingin belajar memahami kehendak or petunjuk burung2 tu..so .. apa lagi... us ikut jer burung tu...and tetibe us berjalan ke arah burung2 tu...us ternampak.... emmmmmm..korang nk tau apa benda tu....and mmg terperanjat...us nampak seekor ular tedung.....king cobra...sgt2 besar and berwarna sgt2 hitam....and may be keluar dari kawasan sawah padi la... heheheheh...
alhamdulillah.... umur us masih panjang...nasib baik tidak dipatuk ular tersebut...kerna... jarak us n ular tu sgt2 dekat.....;p


dalam hati us... sgt2 berterima kasih pada semua burung tu....and...us juga minta maaf...sbb masa kecil dulu.... us nakal ckit...sbb suka lastik burung... hehehhehe..tp bersyukur tidak ditimpa musibah sebesar tu..hampir2 dipatuk ular...;p
Noktah..;p

2 comments:

Shirah said...

ek...pengalaman aku plak masa first sem...monyet masuk bilik ikut tingkap...yg frustnye dia sempat lagi curik kek yg roomate aku beli kat pusaneka...mak aiii...memang dasar monyet tol la...hehe

wawa said...

hehe..... mmg dasyat la....
pengalaman dikejar monyet...
fuh... bez beb... hakhkaka