Thursday, July 19, 2012

"Salam Ramadhan Al-Mubarak"

Assalamualaikum..=))
Wahai orang‐orang yang beriman, diwajibkan keatas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan ke atas orang‐orang yang terdahulu daripada kamu supaya kamu bertaqwa. (Surah al-Baqarah: 183) 



.


























Alhamdulillah,. akhirnya kita berkesempatan bertemu kembali dengan bulan Ramadhan pada 21 julai 2012 masihi, bersamaan 1 ramadhan 1433 H. Rasulullah s.a.w ada menyebut, bulan Rejab bulan Allah, Sya'ban bulanku dan Ramadhan bulan umatku. InsyaAllah, segala kebaikan walaupun sebesar zarah akan dilipat gandakan oleh Allah swt kerana bulan Ramadhan adalah bulan bagi umatnya merebut segala keberkatan dan beribadat kepadanya.

Rasulullah s.a.w juga pernah bersabda bahawa sesungguhnya telah datang kepadamu bulan Ramadhan iaitu  bulan berkat, yang mana Allah telah mewajibkan ke atas kamu berpuasa. Dibukakan padanya pintu-pintu syurga dan ditutup rapat pintu-pintu neraka serta ditambat padanya syaitan-syaitan. Di bulan ini juga terdapat satu malam yang lebih baik daripada seribu bulan. Sesiapa yang tidak berusaha mendapatkan kebaikan-kebaikannya sesungguhnya dia adalah manusia yang rugi..-(Hadis riwayat Ahmad dan An-nisai)

Dikesempatan ini, us ingin ucapkan selamat menyambut Ramadhan al-mubarak buat semua kawan-kawan. Moga-moga Ramadhan kali ini membawa seribu satu barakah untuk diri dan orang disekeliling kita dan seterusnya beroleh rahmat dan keberkatan dari Nya.. May Allah bless your day with prosperity, happiness and hope..Amin..==))  

p/s.. Sedih betul sambut ramadhan seorang-sorang di perantauan..;p

Noktah..;p

No comments: