Wednesday, January 19, 2011

My Failures Do Not Define Me .!!!.



salam semua..==))



"Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu di dalam kerugian. Kecuali mereka yang beriman, beramal soleh dan berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran." (Al 'Asr 103: 1-3)


Dah hampir genap sebulan sesi 2010/2011 bermula, tp sifat malas semakin menjadi2...ditambah pula dgn pilihan yg sgt terhad.....bertambah-tambah kritikal lah tahap kemalasan pada permulaan tahun 2011... baru tersedar diri ini betoi2 dalam kerugian..!!!

Bagai pahat dengan penukul..!!! Mesti korang penah dengar ttg peribahasa melayu ni kan yang membawa maksud desakan atau keterpaksaan yg tidak akan menjanjikan kejayaan. Maksud disebalik peribahasa ni agak negatif yang hanya memberi gambaran yg "si pahat " tidak mungkin akan berjaya...Bagaimana dgn golongan mcm sy ni yg dah penat menjadi "penukul" dan sesekali ingin mencari ruang untuk diri sendiri dan perlukan pendorong or "penukul" untuk bermula..hihihi

Bunyi nya agak kelakarkan... "I honestly think that everyone has weaknesses. The strongest person you see in a day may be.....the one going home and crying herself to sleep at night."...Walaupun sentiasa memberi dorongan and nasihat pada org lain.. tp kadang2 gagal utk memotivasikan diri sendiri and paling teruknya terasa bagaikan Tin yg berbunyi and didalamnya hanyalah kosong semata2...!!..hihihi... Apa pon... klu korang rasa nasihat tu bole pakai or berguna.. ambik la.... sebagai manusia biasa, kadang2 kita mungkin lalai n perlukan bantuan org lain utk sedarkan kita kan kan!!! hihihi...

Noktah..==))


2 comments:

ummiarissa said...

memang kita ni kadang-kadang perlu 'diketuk' baru berjalan kerja,kalau tidak malas memanjang je lah..

wawa said...

ya...kadang2 kt perlu berfikiran positif ttg ni....

Everybody needs inspiration,....Cause there is no guarantee,That this life is easy...==))