Monday, March 14, 2011

"Bumi Allah Sudah Tua..!!"

Assalamualaikum...==))


Wahai Tuhan kami....janganlah Engkau pikulkan kepada Kami apa Yang Kami tidak terdaya memikulnya,...Maafkanlah kesalahan kami, Ampunkanlah dosa kami, serta berilah rahmat keatas kami,...Kerna Hanya Engkaulah Penolong kami.. Amin....(al-Baqarah:286) 

First of all.. takziah untuk semua rakyat negara jepun.. sangat  menyedihkan bila kehilangan ahli keluarga dalam keadaan begitu tragis...tiba2 teringat kisah tsunami yg berlaku di indonesia yg secara x langsung mengorbankan saudara us secara tiba2.. kesannya x mungkin dapat dilupakan seumur hidup..

Bila us baca berita tadi, kemungkinan loji nuklear jepun ke-3 akan meletup... mmg ibarat sudah jatuh ditimpa tangga lah.. kesan terhadap nuklear radioaktif semasa perang dunia Hiroshima pon masih tidak dapat dilupakan... salah satu kesan yg sgt menakutkan ialah kecacatan genetik dan barah yg x ubah seperti dalam movie yg penah us tonton iaitu Hills Have Eyes.. 

Apapun... moga2 gempa bumi yang dijangka akan berlaku dalam masa terdekat ni tidak mengganas hingga menumpahkan lautan ke bumi..;p

Yakinlah Allah memberi kenikmatan kepada seseorang hambaNya... sekiranya Dia  mengambil balik kenikmatan itu dari hambanya,..Lalu digantikanNya dengan kesabaran, iaitu adalah lebih baik daripada apa yang diambilnya... amin.

Noktah..==)) 

No comments: